Ticketscript integreert Songkick

dinsdag 05 maart 2013 - 11:59

Ticketscript heeft dankzij een samenwerking met Songkick een nieuw verkoopkanaal voor evenementen aan zijn ticketingplatform toegevoegd. De samenwerking stelt organisatoren in staat om via het netwerk van Songkick hun evenement te promoten en direct tickets te verkopen.

Songkick is een wereldwijd door ruim 7 miljoen mensen gebruikte applicatie die iTunes/Spotify-gegevens en Facebook-likes synchroniseert en vervolgens op basis van die gegevens een voor de gebruiker op maat gemaakte concertagenda opstelt in diens regio. Het hoge aantal gebruikers maakt Songkick na Ticketmaster de grootste concertsite ter wereld. Klanten van ticketscript kunnen nu gebruikmaken van dit netwerk door in hun account de op hun evenement optredende acts in te vullen en zo hun evenement te koppelen met het Songkick netwerk.

Gebruikers ontvangen vervolgens direct een e-mail en een Push-bericht op hun mobiele telefoon als hun favoriete artiesten gaat optreden met een directe link naar de ticketscript ticketshop om kaartjes te kopen. Frans Jonker, chief executive officer van ticketscript: “Met Songkick kunnen onze klanten hun evenement promoten bij enthousiaste fans en ze hebben bovendien zelf de controle over hun kaartverkoop en bezoekersgegevens. We willen organisatoren een unieke en effectieve oplossing aanbieden om hun evenement een daverend succes te maken.”