60 procent van omzet Electronic Arts gegenereerd uit digitale verkopen

woensdag 01 februari 2017 - 13:30

Electronic Arts heeft de resultaten van het vierde kwartaal bekendgemaakt. 60 procent van de omzet is afkomstig van downloadgames, een stijging van 20 procent in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar.

De kwartaalomzet van EA steeg in het vierde kwartaal met 7,4 procent tot 1,4 miljard dollar (1,3 miljard euro). Twee games deden het zeer goed: FIFA 17 en Battlefield 1. Meer dan een derde van de Battlefield 1-gamers speelde de franchise niet eerder. Electronic Arts noemt de lancering ‘de grootste introductie van een game uit die reeks’. Het aantal unieke spelers bij Battlefield 1 lag in het eerste kwartaal van de verkoop 50 procent hoger dan bij Battlefield 4 in de vergelijkbare periode.

De grootste hit was FIFA 17. Volgens EA was dit vorig jaar de bestverkopende consoletitel wereldwijd. Meer dan tien miljoen spelers hebben de The Journey-storymode gespeeld en het aantal spelers van FIFA Ultimate Team is met 10 procent gestegen vergeleken met FIFA 16.

EA liet verder weten dat de release van Titanfall 2 minder was dan verwacht. De shooter verscheen een week voor de release van Battlefield 1. Wel meldt de uitgever dat spelers erg tevreden zijn over Titanfall 2. De uitgever blijft de titel ondersteunen met dlc. Dit moet ervoor zorgen dat de verkoop op lange termijn blijft doorlopen.