AKO en Ziggo stappen in verkoop racegames

vrijdag 17 maart 2017 - 10:38

AKO opent een tijdelijke racewinkel op station Utrecht Centraal. In de Pitstop Race Experience zullen onder meer racegames en -accessoires te koop zijn. Bezoekers kunnen bovendien deelnemen aan een gamecompetitie, de Ziggo eBattle F1. De winkel wordt op 21 maart om 14:00 uur door Tom Coronel geopend.

De winkel zal twee maanden geopend zijn om de start van het nieuwe Formule 1-seizoen op 24 maart in te luiden. Bezoekers kunnen plaatsnemen in simulatoren van Playseat en proberen de snelste rondetijd te klokken in de Ziggo eBattle F1. Iedere donderdag voor een Grand Prix weekend krijgen de tien snelste coureurs een uitnodiging voor een finalewedstrijd op vrijdag. De winnaar van de finale neemt het live in het nieuwe Ziggo Sport programma Formule 1 Café op tegen oud-Formule 1-coureur Robert Doornbos.

Bezoekers kunnen verder onder meer Need for Speed, Project Cars, TrackMania, DiRT Rally, Forza Horizon 3, Formula 1 en diverse accessoires als stuurwielen, racepedalen en racekleding aanschaffen.

Naast het uitgebreide assortiment aan raceproducten staat er een race simulator (gemaakt door Gforcefactory) in de Pitstop Race Experience. Dit is een een full motion race simulator die g-krachten nabootst en die gebruikt wordt in trainingen van professionele coureurs. In de periode zullen speciale gasten de winkel bezoeken voor meet & greets en race-offs.

"Ook wij zijn aangestoken door de racegekte en kunnen niet wachten op de start van het nieuwe Formule 1-seizoen”, verklaart Sjaak Mark, algemeen directeur bij AKO. “We verwelkomen raceliefhebbers graag in de Pitstop Race Experience. Niet alleen voor raceboeken, -magazines, -games en -kleding maar ook om voor mooie prijzen te racen!"

In navolging van het succes van de Harry Potter Book Store houdt AKO een vier-seizoenswinkel aan in de stationshal van Utrecht Centraal. De Harry Potter-winkel werd geopend ter gelegenheid van de Nederlandse uitgave van ‘Harry Potter en het Vervloekte Kind’ en heeft inmiddels ruim 45.000 bezoekers verwelkomd. Na de Pitstop Race Experience zal de winkel dit jaar nog driemaal van thema wisselen.