Marketingbureau Upstars en Universal Music lanceren The Pop-Up Truck

donderdag 18 mei 2017 - 09:49

België is een nieuw marketingconcept rijker: The Pop-Up Truck. Deze compleet ingerichte, multifunctionele en verplaatsbare ruimte is inzetbaar voor publieke en B2B-events. Universal Music is een van de investeerders.

Eind 2014 openden Upstars en Muziekpunt.be twee pop-up stores in Ring Shopping Kortrijk en Waasland Shopping. Er vonden optredens plaats van meer dan dertig artiesten. Dit resulteerde in een uitstekende verkoop van cd’s en dvd’s, en vormde een bijzondere belevenis voor fans en bezoekers. Inspelend op dit succes bedacht Upstars een nieuw concept: The Pop-Up Truck. Een initiatief waarin Universal Music als investeerder instapte.

Eric Gadet, commercieel en business development-directeur bij Universal Music: “In eerste instantie investeren wij mee om onze artiesten en releases te ondersteunen. Of het nu de Dorpstraat, de Kerkstraat of de Nieuwstraat is, een schlager-, rock- of dancefestival, het maakt niet uit, want dankzij The Pop-Up Truck kunnen wij snel en efficiënt contact maken met ons publiek. Van ontmoetingen, foto’s en selfies met onze artiesten tot het verkopen van fysiek product. Dankzij dit initiatief kunnen we snel en eenvoudig schakelen, waardoor we onmiddellijk het juiste publiek bereiken.”

Zaterdag 20 mei beleeft de truck zijn debuut. Vanaf 14.00 uur staat hij op het parkeerterrein van Ring Shopping Kortrijk, waar Andre Hazes zijn nieuwe cd Wijzer komt signeren.