Samenwerking tussen eventplatform Eventbrite en Spotify

vrijdag 16 juni 2017 - 13:14

Eventtechnologieplatform Eventbrite en Spotify hebben een verregaande samenwerking aangekondigd. Spotify brengt luisteraars op de hoogte van events van Evenbrite, waarbij de muziekstreamingdienst zich baseert op de muzieksmaak van de gebruiker.

Uit onderzoek blijkt dat 42% van de muziekliefhebbers nieuwe artiesten ontdekt via streamingdiensten als Spotify. De helft van hen schaft vervolgens een concertkaartje aan om hun nieuwe ontdekkingen live te bewonderen. Dankzij de integratie met Eventbrite kunnen Spotify-gebruikers makkelijk en snel kaartjes kopen, zonder in te hoeven loggen.

Eventbrite werkt al samen met meer dan 170 partners waaronder Facebook, Bandsintown en Songkick. 

Eventbrite verwerkt per jaar 150 miljoen tickets voor meer dan 600.000 organisatoren in 180 landen. Het bedrijf is opgericht in San Fransisco in 2006, opende in 2011 de eerste internationale dependance in Londen, en runt nu kantoren in tien landen en vier continenten. De andere Europese vestigingen bevinden zich in Nederland, Belgie, Duitsland, Spanje en Ierland.