Actrice Britt Scholte en Cartoon Network starten antipestcampagne

donderdag 07 september 2017 - 11:29

Op 18 september trapt actrice en YouTuber Britt Scholte de antipestencampagne van Cartoon Network af. Met de boodschap ‘Wees een maatje, geen pestkop’ roept ze kinderen op om voor elkaar op te komen zodat niemand zich alleen hoeft te voelen. 

Met deze campagne sluit Cartoon Network aan bij de landelijke Week Tegen Pesten’, die wordt georganiseerd door Stichting School & Veiligheid. CN Buddy Network is een doorlopende Europese campagne van Cartoon Network waarmee de zender een platform aanbiedt om het bewustzijn rond pesten te verhogen en om kinderen aan te zetten iets tegen pesten te doen.

Met spots in Cartoon Networks bekende animatiestijl wil de zender kinderen motiveren om over hun ervaringen te spreken, een goede vriend te zijn en anderen te ondersteunen.

Ambassadrice Britt Scholte is in een speciaal opgenomen spot te zien. De spot, waar ook de 11-jarige danser Daniel Stosic, onder andere bekend van Holland’s Got Talent, aan meewerkt, toont hoe alleen gepeste kinderen zich kunnen voelen.

Scholte vindt het belangrijk dat er continu aandacht wordt besteed aan het grote probleem dat pesten oplevert. “Gepeste kinderen voelen zich alleen en dat is heel erg. Daarom vind ik het belangrijk dat kinderen er voor elkaar zijn, er met elkaar over praten en een maatje van gepeste kinderen worden. Want samen kunnen we pesten stoppen.”