Eventbrite en Facebook lanceren nieuwe ticketingopties Facebook-app

woensdag 11 oktober 2017 - 09:10

 Sinds deze maand kunnen Nederlandse consumenten via de Facebook-app direct tickets te kopen voor events waarvoor Eventbrite de ticketing verzorgt.

Eventbrite en Facebook werken al samen sinds de lancering van Facebook Connect, waarmee websites bezocht kunnen worden zonder Facebook te verlaten. De mogelijkheid om tickets via Eventbrite in de Facebook-app te kopen is eerder dit jaar al in onder andere de VS, de UK en Duitsland succesvol gelanceerd.

Organisatoren van evenementen kunnen de nieuwe functionaliteit per direct toepassen bij het aanmaken van evenementen op Facebook. 

Frans Jonker, General Manager Eventbrite Continental Europe: “Door het aantal stappen naar de aanschaf van een ticket te verminderen (denk aan het reduceren van het aantal te openen pagina’s, vensters en in te vullen formulieren) zijn mensen minder geneigd voortijdig het aankoopproces af te breken. We zien dat een organisator gemiddeld genomen bij iedere stap in het aankoopproces 10 procent van zijn potentiële ticketkopers verliest. Aan de andere kant zien we dat mensen op Facebook dubbel zo vaak bereid zijn om een ticket te kopen dan als ze worden geredirect naar een traditionele ticketingpagina.”