Samenwerking tussen online kleding store ASOS en Electronic Arts

donderdag 09 november 2017 - 11:43

In de onlineshop van ASOS is het T-shirt verkrijgbaar dat de kleding store exclusief ontworpen heeft voor het personage Tyler uit Need For Speed Payback. Ook heeft ASOS de look en feel van de hoofdpersonages mede vormgegeven.  

“Deze creatieve samenwerking, die de echte wereld met de virtuele wereld verbindt, was voor ons een nieuwe manier om onze mode naar een hele nieuwe doelgroep te brengen”, aldus ASOS Creative Director John Mooney. “Het was gaaf om kennis te maken met de hoofdpersonages in effen grijzen pakken met pingpongballen, om ze vervolgens te kleden in ons design. We kunnen niet wachten totdat iedereen ze kan zien als het spel wordt uitgebracht.”

ASOS brengt verder een stukje van Need for Speed Payback tot leven buiten het spel via een webervaring met een garage-thema op ASOS.com. Bezoekers kunnen tijdens het winkelen de look van drie modellen aanpassen. De modellen vertegenwoordigen de hoofdpersonages uit het spel, en consumenten kunnen ze stylen met verschillende uitrustingen uit een ASOS-collectie die is geïnspireerd door Need for Speed Payback.

“De samenwerking met ASOS als officiële style partner voor Need for Speed Payback was een fundamenteel onderdeel van het ontwikkelingsproces”, aldus Marcus Nilsson, Executive Producer, Need for Speed. “We werkten niet alleen samen met de internationale style brand om de look en feel te definiëren, maar ook om deze authentieker dan ooit in het spel te realiseren. Dat fans de rebel in zich kunnen loslaten via door Need for Speed Payback geïnspireerde uitrustingen op ASOS.com is de perfecte convergentie van mode en games.”

Need for Speed Payback is vanaf morgen verkrijgbaar voor Xbox One, PlayStation 4 en pc.