Borsato en Brand New Live starten campagne op Hyves

woensdag 06 april 2011 - 13:49

Marco Borsato gaat in aanloop naar zijn concerten in het GelreDome in samenwerking met Hyves op zoek naar helden die hij tijdens de shows in het zonnetje kan zetten.

Hyvers kunnen door middel van een door Hyves, Brand New Live en Musica E Bookings (het bedrijf van Borsato) ontwikkelde interactieve campagne aan de zanger laten weten wie van hun Hyves-vrienden hun grootste held is. Ze maken gezamenlijk kans op concertkaarten en een opvallende hoofdprijs. De winnaars worden op 7, 10, 11 en 13 mei in het GelreDome persoonlijk toegezongen door Borsato.

“De doelstelling van de campagne is simpel: het stimuleren van de kaartverkoop”, aldus Fulco Polderman, marketingmanager van Brand New Live. “De verwachting is dat we voor het eind van de maand uitverkopen. Daarnaast gaat het uiteraard om een stuk merkbeleving.”

Er is volgens Polderman voor Hyves gekozen omdat Borsato op dat platform de meeste fans heeft: bijna 210.000. “De 210.000 Hyvers die bevriend zijn met Marco vormen uitstekende merkambassadeurs om een viraal effect teweeg te brengen onder de elf miljoen leden van Hyves. Met dit partnership verwachten we een groot viraal effect te bereiken met een climax tijdens de concerten.”

Een week geleden werd bekend dat de concertreeks in het GelreDome in zijn geheel wordt geregistreerd in 3D. Universal Music komt na de optredens met een 3D-home-entertainmentrelease.