ID&T en Endemol Shine bundelen krachten

maandag 11 april 2016 - 10:04

Mediabedrijf Endemol Shine en ID&T hebben de handen ineen geslagen voor het ontwikkelen van dance gerelateerde online videoformats voor de Nederlandse markt.

ID&T & Endemol Shine zijn inmiddels gestart met de opnames van de eerste webserie, die nog voor de zomer live gaat. Boris Hendriksen, Commercieel Directeur ID&T: "Een van onze formats heet ‘Festival Virgins’. Hierbij volgen we de avonturen van een aantal jongens en meisjes die voor het eerst in hun leven naar een dancefestival gaan.”

Vóór de zomer zijn de eerste formats te zien via hun eigen platform, de Facebook-pagina’s en Youtube-kanalen van ID&T. Jurian van der Meer, Commercieel Directeur Endemol Shine Nederland: “De samenwerking is ontstaan vanuit onze digitale video-unit Endemol Beyond en start in Nederland, maar de ambitie is groter. Zodra dit nationaal een succes is, dan rollen we het concept natuurlijk ook internationaal uit.”

Van der Meer: ”ID&T bereikt op dit moment al meer dan twintig procent van de Nederlandse millennials, waaronder 750.000 Facebook-fans. Daaromheen zit een hele grote groep die nog niet naar dance events gaat, maar wel interesse heeft in dance content. Wij hoeven ID&T niet uit te leggen hoe dance werkt, maar wij kunnen hen wel helpen passende formats te ontwikkelen, produceren en in de markt te zetten.”

Endemol Shine Nederland is marktleider op gebied van ontwikkeling, productie en exploitatie van creatieve content in alle genres en voor alle platforms. De onderneming maakt deel uit van Endemol Shine Group.