Spotify en Apple Music bereiken ruim 2,5 miljoen Nederlanders

donderdag 23 februari 2017 - 10:26

Ongeveer een vijfde van de Nederlanders heeft in januari gebruikgemaakt van Spotify of Apple Music. Dat blijkt uit de online bereikcijfers van marktonderzoeker GfK DAM.

Spotify is met een bereik van 24 procent vaker gebruikt dan Apple Music, dat een bereik heeft van 19 procent. Gemeten in aantal personen is dat 3,3 miljoen voor Spotify en 2,7 miljoen voor de muziekstreamingdienst van Apple.

Voor beide streamingdiensten geldt dat mannen meer worden bereikt dan vrouwen. Spotify bereikte vorige maand 28 procent van de mannen, tegenover 21 procent van de vrouwen. Apple Music had een maandbereik van 21 procent van de mannen en 18 procent van de vrouwen.

De grootste doelgroep van Spotify zijn de 13-34-jarigen, die 36 procent van het totaal vormen. Bij Apple Music is dat de doelgroep 35-49 jaar, die 24 procent vertegenwoordigt. Volgens Adformatie had meer dan driekwart van alle Spotify bezoeken plaats via de smartphone, voor Apple Music was dat twee derde van het totaal.