Game Mania opent flagshipstore in Antwerpen

donderdag 07 september 2017 - 14:30

Woensdag is in Antwerpen de eerste flagshipstore van Game Mania geopend. De winkel aan de Kammenstraat zet vol in op consumentenbeleving. Kris Lenaerts, ceo Game Mania: “We combineren het fysieke aanbod met digitale tools die het complete assortiment ontsluiten.”

In de Antwerpse flagshipstore presenteert Game Mania zich op een compleet nieuwe manier. Meer dan de helft van de vloer is ingeruimd voor content, community en beleving. Zo is er een videomuur en een ruimte waar de klant plaats kan voor een praatje met andere gamers en tegelijkertijd zijn of haar handhelds en telefoons kan opladen. Consumenten kunnen bij twee Gameboxx-units nieuwe games proberen. Klanten worden geholpen aan portable units. De meest opvallende verandering is dat er minder games worden gepresenteerd. 

Kris Lenaerts, ceo Game Mania legt in de komende editie van de jaarlijkse EB Gamespecial uit wat hier de gedachte achter is. “We combineren het fysieke aanbod met digitale tools die het complete assortiment ontsluiten. Een consument kan in de fysieke winkel digitaal door het complete aanbod bladeren. Belangrijk is ook dat we niet minder games gaan aanbieden, we gaan dezelfde hoeveelheid op een andere manier tentoonstellen. Dat er altijd een goede aanwezigheid is op het juiste moment, is evident. Daarom zijn alle nieuwe elementen in de winkels schaalbaar en modulair. Op die manier kunnen we aandacht blijven geven aan dingen die op een bepaald moment relevant zijn voor de gamer. Natuurlijk blijven er genoeg mogelijkheden voor onze partners om hun producten onder de aandacht te brengen bij onze consumenten op een hedendaagse en visueel aantrekkelijke manier.”

Volgens Lenaerts speelt Game Mania met de nieuwe winkel in op de manier hoe jongeren winkelen. “Er zijn klanten die door de bakken struinen, anderen kijken vooraf op de website waar wat te koop is. De jongere groep is echter verstandig lui. Die surfen in de winkel naar gamemania.be of nl. Tikken daar de locatie in en krijgen zo alle beschikbare voorraad te zien. Zodra ze een titel hebben gevonden gaan ze naar de medewerker of doen ze zelfs een click and collect. Als dat is hoe de klant zich oriënteert en gedraagt, dan moet je daar iets mee. Daarom moedigen we in onze nieuwe winkel consumenten aan om hun keuze te maken op screens of hun mobiele apparaat.”

Het volledige interview met Kris Lenaerts over de nieuwe winkel, de nieuwe manier van ondernemen en het 25-jarige jubileum van Game Mania is te lezen in de jaarlijkse EB Gamespecial. Het nummer ligt vanaf morgen bij de abonnees.