Interview Tim Knol: ‘Het is aan de retailer om innovatief te zijn’

dinsdag 06 februari 2018 - 14:48

De muziekretail kan weer aantrekken als winkeliers consumenten ervan overtuigen dat een winkel een meerwaarde heeft, is Tim Knol van mening. De muzikant vindt dat winkeliers daarom met innovatieve ideeën moeten komen, zegt hij in een gesprek met Entertainment Business.

“De huidige situatie is een beetje treurig en dat doet wel pijn. Gelukkig zijn er nog genoeg winkeliers die inzien dat je wel iets moet doen om klanten binnen te krijgen. (…) Dat klinkt heel somber, maar het is aan de retailer om innovatief te zijn en een meerwaarde aan te bieden. Gelukkig gebeurden er de afgelopen jaren ook heel leuke dingen in de winkels.”

Knol draagt zijn steentje bij aan het creëren van winkelbeleving door na een cd-release veel muziekzaken te bezoeken voor een instore-optreden. “Zelf doe ik na de release veel instores. Ik ben de komende tijd te zien in alle platenzaken die ik leuk vind. Of die mij leuk vinden. Dat deed ik al bij mijn eerste plaat en dat verandert niet. Twee maanden lang combineer ik instores met de optredens die ik ’s avonds doe.”

Het volledige interview met Tim Knol is te lezen in de nieuwste editie van Entertainment Business. Interesse in een abonnement? Bekijk deze pagina voor meer informatie.