EB april: Difuzed, vinyl, Buma Music in Motion en NVPI

donderdag 12 april 2018 - 14:01

Het nieuwe nummer van Entertainment Business verschijnt eind deze week. In deze editie aandacht voor het lifestylemerk Difuzed, de game Red Dead Redemption 2, NVPI-directeur Anne de Jong en Buma Music in Motion. Verder vind je in dit nummer een uitgebreide special rond vinyl, waarin alle relevante spelers en retailers aan bod komen.

In het aprilnummer van Entertainment Business, dat eind deze week verschijnt, aandacht voor:

Difuzed
Bioworld Europe gaat voortaan door het leven als Difuzed. De leverancier van lifestyleproducten legt uit waarom men na twintig jaar koos voor een naamsverandering, en waarom Difuzed meer is dan een distributeur van merchandise.

3JS
De Volendamse formatie 3JS viert zijn tienjarig jubileum en doet dat met het nieuwe album Nu en een uitgebreide theatertournee. Zanger en medeoprichter Jan Dulles vertelt over tien jaar 3JS en de muziekindustrie die hij in die tijd heeft zien veranderen.

NVPI
Anne de Jong heeft het stokje overgenomen van Jaap Bruijnen en is sinds februari de algemeen directeur van de NVPI. De industrieveteraan wil met de branchevereniging een nieuwe koers varen: “We gaan actiever communiceren.”

Call of Duty
De laatste jaren was er een dip te bespeuren in de verkoop van Call of Duty-games, maar met WW II revancheerde Activision zich. De uitgever brengt in oktober Black Ops 4 uit en heeft nog veel meer plannen voor de franchise.

Special: Vinyl
Deze uitgebreide themaspecial is gewijd aan de lp. Retailers, labels en liefhebbers vertellen onder meer wat ‘het zwarte goud’ zo bijzonder maakt. Met onder meer: vier retailers over vinyl, e prijs van een lp, Warner Music, Claw Boys Claw, Sony Music, Universal Music, Suburban, Pentatone en Indieplant.

Buma Music in Motion
In zeven jaar tijd is Buma Music In Motion uitgegroeid tot een vaste waarde binnen het nationale en internationale conventiespeelveld. Projectmanager Maartje Glas en genremanager Ikaros van Duppen vertellen over de aantrekkingskracht, relevantie en ambities van BMIM. 

Red Dead Redemption 2
Vanaf 26 oktober ligt Red Dead Redemption 2 in de winkels. Gamers én retailers kijken massaal uit naar de nieuwe open-wereldtitel van de ontwikkelaar van Grand Theft Auto. Wat maakt deze game op voorhand al zó succesvol?

Verder: 

- Thema: Blu-ray & dvd: Kansen in de fysieke filmmarkt
- Interview Jamai
- Product Spotlight: Detroit: Become Human

Interesse in een abonement op Entertainment Business of EB Live? Nieuwsgierig naar de commerciële mogelijkheden binnen deze uitgaven? Op deze pagina staat meer informatie. Je kunt ook contact opnemen met accountmanager Mitchel van der Heide via mitchel.vanderheide@imediate.nl.