Vertigo 6 uitgeroepen tot beste nieuwe marketingbureau van Nederland

vrijdag 01 juni 2018 - 14:02

In Studio 21 in Hilversum werden gisterenavond de prestigieuze SAN Accenten uitgereikt. Het SAN Accent is de enige communicatievakprijs van, voor en door adverteerders. Vertigo 6 won gisterenavond de SAN New Kids on the Block Award: de award voor het beste nieuwe marketing-bureau van Nederland.

Dit jaar hadden ruim 30 bureaus hun pijlen gericht op de New Kids on the Block Award. De criteria voor deelname waren: maximaal 3 jaar oud, vernieuwende visie op het vak, vernieuwende werk-wijze, vernieuwend werk, toekomstige potentie en klanten die ertoe doen. Na vier rondes koos de vakjury, bestaande uit vooraanstaande marketeers, voor Vertigo 6 als winnaar.

“Vertigo 6 weet precies wat jongere generaties belangrijk vinden, via welke media ze bereikt kun-nen worden en hoe het merk en de merkwaarden hierop aansluiten,” aldus juryvoorzitter en mar-ketingprofessor aan de UVA Guda van Noort. "Gecombineerd met een gezonde dosis nuchter-heid, creëeren ze buzz voor ieder merk met hun duizelingwekkende werk."

Naast de prijs voor beste jonge bureau, viel Vertigo 6 gisterenavond nog een keer in de prijzen. De door Vertigo 6 ingezonden "Ziggo eBattle F1” case won een SAN Accent in de categorie “Vrije tijd”. Vertigo 6 verzorgde de PR en influencermarketing rondom deze campagne. De SAN Accen-ten worden uitgereikt aan de beste marketingcommunicatie cases van het jaar. Dit jaar werden er maar liefst 292 cases ingezonden.

“We kunnen bijna niet geloven dat we deze awards hebben gewonnen”, zei oprichter en mede-eigenaar Mike Hendrixen in een eerste reactie. “We zijn heel erg blij en ongelooflijk trots op deze teamprestatie! Het geeft een kick en voldoening dat het harde werk van de afgelopen jaren ge-zien én gewaardeerd wordt door de meest gerenommeerde marketeers van Nederland. De award heeft voorgaande winnaars een hele grote extra boost gegeven en we zijn benieuwd wat het ons brengt”.

Vertigo 6 won afgelopen maand ook een Cross Media Award, in de categorie "Beste Event", vanwege zijn inzet voor de lancering van EA SPORTS FIFA18. Voor de lancering van FIFA18 opende Vertigo 6 in samenwerking met o.a. Eredivisie, AFC Ajax, Adidas, Sony, MediaMarkt en Voetbalzone voor elf dagen een pop-upstore in de stationshal van Utrecht CS: de FIFA18 Xperience.

Op de foto: het team van Vertigo 6.