Layhgo: alle decordisciplines onder één dak

donderdag 14 juni 2018 - 11:51

Decorbouwer Layhgo is al jaren een klinkende naam in de evenementenbranche. Recent is het bedrijf gestart met een eigen webshop. Die zorgt voor "veel meer transparantie.”

Layhgo staat voor ‘layher’ en ‘go’. We werken veel met layher en Layhgo verwijst daarnaast naar LEGO, de bekende modulaire bouwstenen”, vertelt Eric van de Pas, creatieve directeur bij Layhgo. “Bij ons vind je modulaire decorbouwstenen. Wij ontwerpen, maken en bouwen decors voor festivals en evenementen. Je kunt vanaf de tekentafel tot de afbouw bij ons terecht. Onze designers beschikken over de creativiteit en de capaciteit om de mooiste ontwerpen te maken. En ons prefab-team beschikt over de precisie en de kundigheid om ontwerpen tot leven te brengen en ons team van decorbouwers het enthousiasme en de kennis om elke stage in elkaar te zetten.”

Alles onder een dak
De kracht van Laygho zit 'm volgens Van de Pas in ervaren en flexibele medewerkers die nauw samenwerken. “Daarnaast leveren we zekerheid, originaliteit, variëteit en modulariteit. Zowel sitedecor als podiumdecor begeleiden we van begin tot einde. Klanten hoeven daardoor niet bij verschillende bedrijven aan te kloppen, alles zit onder één dak. Bovendien hebben we een ruime voorraad aan neutrale en unieke decor-elementen. Deze zijn goed met elkaar te combineren, waardoor je gemakkelijk een unieke eigen look & feel kunt crëeren.”

Succesvolle items
Zijn er bepaalde producten waar altijd vraag naar is? Van de Pas: “Onze verhuur-items doen het altijd goed. Hieronder vallen bijvoorbeeld de Seagull, een imposante luifel die perfect is voor buitenevenementen. Het hangmattendorp is ook altijd een succes, evenals de Vintage table set, de Hylke table set en de Loveseats. We hebben diverse panelen die goed met elkaar te combineren zijn en makkelijk op te hangen. Daarnaast hebben we een aantal succesvolle verkoopitems, waaronder onze stoffenlijn. Die kennen een goede prijs-kwaliteit verhouding en zijn brandvertragend. Perfect voor stagedecor.”

Nieuwe producten ontwikkelen
Tot voor kort richtte Layhgo zich vooral op het ontwerpen, maken en bouwen. De laatste jaren kwam er echter steeds meer vraag vanuit collega-bedrijven en particulieren naar de materialen die het bedrijf gebruikt. “Het leek ons daarom een logische stap om een eigen webshop te beginnen. We verhuurden en verkochten ons materiaal al eerder, dus in die zin is dat niet heel nieuw voor ons. De webshop zorgt wel voor veel meer transparantie. Iedereen kan nu zien welke producten wij voeren en op de hoogte blijven van onze nieuwste aanbod, aangezien we voortdurend zelf allerlei producten ontwikkelen.”

Een voorbeeld van een dergelijk nieuw product is de Layhgo Bracket die het bedrijf op de afgelopen editie van Paaspop heeft geïntroduceerd. Van de Pas: “Dit is een handig ophangsysteem, waarmee je veilig en snel je panelen aan het layher kunt hangen.”

Met de toename van festivals en evenementen groeit ook de vraag naar decors en aanverwanten. Eric van de Pas snapt dat wel: “Het draait meer en meer om de beleving op festivals. Organisators willen dat de bezoeker naar huis gaat met een ‘wow’-gevoel. Dat effect realiseer je met een indrukwekkende stage, en daar werken we heel graag aan mee.”