De internationale ambities van Stager

woensdag 10 oktober 2018 - 16:44

Stager is de benaming ticketer voorbij. De software van het jonge Rotterdamse bedrijf biedt een compleet evenementenplanning-platform voor kleine en grote partijen. “Wij zijn geen IT-bedrijf dat ticketing realiseert voor de sector, we zijn ónderdeel van de sector.” 

Het platform van Stager wordt nu sinds drie jaar gebruikt door festivalorganisaties, poppodia, clubs en organisatoren van dance-events en klassieke concerten. Eigenaar Mike van Gaasbeek: “We hebben de afgelopen jaren grote stappen gemaakt en groeien flink. Er werken op dit moment zeven man bij Stager en we zijn nog op zoek naar extra salesondersteuning en programmeurs.”

Salesmanager Jeffrey Vonk krijgt veel positieve feedback: “Klanten zijn niet alleen enthousiast over ons product maar slaan aan op onze snelle en persoonlijke manier van werken. Bureaucratie kennen we niet, wij komen altijd vlot terug met een antwoord. Iedereen binnen de organisatie spreekt de taal van de industrie en heeft een verleden in de evenementen- en muziekbranche. Wij zijn geen IT-bedrijf dat ticketing realiseert voor de sector, we zijn ónderdeel van de sector.”

Klanten geld besparen
Het platform van Stager bestaat behalve uit een ticketing-oplossing uit een productieplantool, een CRM-gedeelte, een marketing- en mailsysteem en een module voor personeelsplanning. Van Gaasbeek: “Ons platform is al zeer compleet en in staat om zowel eenvoudige als complexe events snel en toegankelijk te organiseren. Toch zijn we voortdurend bezig de software te verbeteren en uit te breiden. Twee grote onderdelen van het Stager-ecosysteem die voor de dansscène zeer relevant zijn, tillen we nu naar een hoger plan.” Vonk: “Met de uitbreiding van het bestaande gastenlijstsysteem wordt het uitnodigen en binnenlaten van belangrijke relaties via Stager echt next level. Klanten besparen veel doordat ze geen extern systeem meer nodig hebben, en tijd omdat ze niet steeds allerlei namen hoeven over te typen.”

Persoonlijke look and feel
Daarnaast levert Stager kosteloos een mailingsysteem om de marketingactiviteiten van klanten te vergemakkelijken. “Bij een ticketprovider zit je in de regel vast aan een vrij standaard saaie look & feel van systeemmails. Met ons systeem kun je klanten-mailings helemaal customizen. Met eigen logo’s, fonts en beeldmateriaal is alles te personaliseren. Verder is het heel eenvoudig om mailings snel aan te passen op het moment dat er iets verandert in marketingactiviteiten”, aldus Van Gaasbeek. Vonk vult aan: “Middels een pixel kunnen we bovendien uitgebreid conversie meten en rapportages leveren. Ook de integratie met Facebook en Google is zeer waardevol.”

Uitbreiding over de grens
Stager steekt zijn ambities niet onder stoelen of banken. “Wij hebben internationale plannen en willen de grootste ticketer van Nederland worden”, vertelde Van Gaasbeek vorig jaar in EB Live. Die ambities zijn een jaar verder nog altijd even vurig. “Er zijn inmiddels internationale contacten gelegd en er draaien op dit moment verschillende pilots over de grens,” aldus Van Gaasbeek. In Nederland krijgt Stager steeds meer 
voet aan de grond in de dansscéne, 
die lange tijd op slot zat. “We hebben 
deze zomer bijvoorbeeld festivals als Paradigm en Blijdorp Festival gedaan. En ook steeds meer clubs, zoals het Noorderschip, op de NSDM-werf in Amsterdam, gebruiken ons platform. Daarnaast is de legendarische Rotterdamse club Now&Wow terug in de Factory 010 in de Maashaven. Ook zij hebben onze ticketingsoftware omarmd.”

Lees meer over Stager op hun website.